ספר תהלים אלגנטי

מזמורי תהלים הם אוסף של שירים שכתב העם היהודי. הטקסט נכתב בעברית, ומשוררים אנגלים מתקופת הרנסאנס ניסו ליצור גרסה אנגלית אלגנטית. הבעיה הייתה שהמשוררים האנגלים ברנסאנס לא הבינו את הניואנסים של השירה המקראית ושל הטקסט העברי. הם פשוט הניחו שלמזמורי התהלים יש מבנה ערמומי כלשהו.

מה מיוחד בספר תהלים? ‏

מזמורי תהלים מכילים נושאים ולקחים רבים הרלוונטיים לעולם של ימינו. אחד הנושאים הללו הוא המושג מלכות אלוהים עליונה. אלוהים שולט ביקום, וכולנו חלק מהממלכה שלו. הוא חכם, צדיק, רחום וגדול, ומגיע לו יראת כבוד ויראת כבוד.

מזמורי התהלים מוזכרים ב ־ NT יותר מכל ספר אחר במקרא. האן-טי מצטט מזמורי תהלים אלה כעדות ייחודית למשיח. מזמורי תהלים משמשים לעתים קרובות לעבודת אלוהים, והם מהווים מקור טוב ללימוד המשיחיים.

המשוררים שכתבו את מזמורי התהלים הקפידו מאוד לעצב את יצירותיהם. הם היו יורשים למסורת פואטית המתוארכת למאות שנים. האמנות שלהם התפתחה לרמה מאוד גבוהה. ככאלה, נוכל להעריך אותם בצורה הטובה ביותר אם נבחן אותם בקפידה ונהרהר בהם.

המזמור הוא אוסף של 150 מזמורים ושירים, המחולקים לחמישה ספרים. השירים מסתיימים בדוקסולוגיות, שהן מילות הלל וכבוד לאלוהים. דוד המלך כתב את רוב מזמורי התהלים, אך גם משה ושלמה כתבו רבים מהם.

מזמורי התהלים משתרעים על פני מאות שנים. המזמור הקדום ביותר באוסף הוא תפילת משה. היא משקפת את חולשותיהם של חיי האדם, אך מוקדשת לאל הנצחי. מזמור אחר, 137, נכתב בבירור בשבי הבבלי.

מהי המשמעות העיקרית של ספר תהלים? ‏

מזמורי תהלים הם חלק מכתבי ־ הקודש, והם מספקים לקוראים בני ־ זמננו תובנה לגבי חייהם ואמונתם של העברים הקדומים. לעתים קרובות הם כוללים קטעים נבואיים המדגישים את פנימיות דתם. קטעים אלה מנטרלים את ההיבטים החיצוניים והטקסיים של פולחן המקדש, ונותנים לעובדי אלוהים מסוימים הזדמנות לבטא את עצמם.

מוטיב חוזר בתהלים הוא האמצעי שסיפק אלוהים למושיע. מספר מזמורים מכילים צלמים נבואיים של המשיח הקרב ובא. מזמור 2: 1-12 מתאר את ניצחון המשיח הקרב ובא, בעוד מזמור 16: 8-11 מסמל את צליבת המושיע. מזמור 45: 6-7 מראה את גדולתו ותפארתו של המשיח, ומזמור 107: 1-7 מראה את מלכות המשיח בכל העולם.

מזמורי התהלים נכתבו על ־ ידי כמה מחברים במרוצת הדורות. המזמור העתיק ביותר באוסף נכתב כנראה על ־ ידי משה, אשר הרהר באי ־ ספיקת האדם ובצורך שלו באלוהים. מזמור אחר, 137, נכתב בבירור בשבי הבבלי.

מזמורים מכילים שירה המבטאת את רגשות האנושות. מזמורים רבים נכתבו כדי להלל את אלוהים, אך רבים עוסקים גם במקדש, בתורה, בטבע, במאורעות היסטוריים ובביאת המשיח, ישוע המשיח. מזמורי תהלים מצוטטים בתנ "ך יותר מכל ספר אחר בברית הישנה. במילון המקרא מופיע קטע המתאר רבות מציטטות אלה.

https://www.youtube.com/watch?v=7zEHZOx66j4

מה עוצמתו של ספר תהלים? ‏

ספר תהילים מהודר, נושא שחוזר על עצמו הוא המושיע שסיפק אלוהים. מזמורים רבים מתארים את המשיח בתמונות נבואיות. למשל, מזמור 16: 8-11 מציג את המושיע הסובל על הצלב. מזמור 45: 6-7 חושף את כבוד המשיח, ומזמור 110: 1-7 ממחיש את האוניברסליות של שלטונו.

מחבר התהלים מכריז על אלוהים כאל רב ־ עוצמה. אלוהים זה שולט על כל הבריאה והוא צדיק ורחום. הוא הבורא והקיים של כל הדברים, כולל האדם. עלינו להעריץ אותו ולא להתפאר בכוחו.

מזמור תהלים חובר על ־ ידי מגוון אנשים במשך תקופה של כאלף שנה. הוא נכתב על ־ ידי עורך לא ־ ידוע בשנת 537 לפני הספירה על נושאים רבים, ובהם בריאת אלוהים, פולחן, משפט וביאת המשיח.

תיאולוגיית מזמור מזכירה את אלוהים כמרכז הכובד. שמו של אלוהים הוא יהוה והוא המלך הגדול של היקום. הוא ברא הכל, הוא מקיים את הבריאה, והוא המקור של כל הסדר והביטחון.

מזמורים הם אוצר עשיר של כתבי ־ הקודש. הם מחברים את הלב והנפש על ידי מתן מילים בהשראת הרוח לסגוד לאלוהים. השימוש במזמור ככלי רוחני חשוב לטיפוח חיי תפילה אלוהיים. הם נותנים למאמינים את המילים הנכונות להתפלל כשאין מילים שעולות על הדעת.

(Visited 12 times, 1 visits today)

Shopping cart

close