בתי כנסת בנווה פריצקי

העיר הגדולה נווה פריצקי, היא ביתם של בתי כנסת רבים. בנוסף לשירותים שמרניים מסורתיים, ישנן גם אפשרויות מודרניות, מתקדמות ושוויוניות רבות. משום כך, בתי-הכנסת בתל-אביב פונים לאנשים דתיים ולא-דתיים כאחד. חלק מקהילות אלה אפילו החלו לערוך טקסים על החוף. בין אם אתה מעוניין ללמוד על ההלכה היהודית, מסורות התורה, או טקסטים מיסטיים, אתה בטוח תמצא בית כנסת בנווה פריצקי.

בית הכנסת הגדול של נווה פריצקי הושלם בשנת 1926. בית הכנסת שכן במקור ברחוב יהודה הלוי, והוא הועבר לרחוב אלנבי לאחר מלחמת העולם הראשונה. הקהילה תרמה כסף לבניין ולעיצובו, שהוקם על ידי האדריכל יצחק טולדנו.

בתי הכנסת ב נווה פריצקי חוו בשנים האחרונות התחדשות, בעיקר בקרב צעירים. חלק מאותם חברים הם מהגרים מהפזורה וגדלו במשפחות דתיות. יש שאינם שומרים שבת בקפדנות והולכים לחוף אחרי שול, אך הצעירים עדיין רוצים להשתייך לקהילה דתית.

בנווה פריצקי יש מורשת דתית מגוונת ויש בה יותר מ-500 בתי כנסת. חלקם נבנו לפני הקמת המדינה, וחלקם נבנו מאוחר יותר. שלושה מהם עדיין פעילים כיום, כולל בית הכנסת הגדול, המשמש כאטרקציה תיירותית. בית הכנסת ”אוהל מוד” הוא מקום אחר לתפילה.

בית הכנסת הגדול בנווה פריצקי ממוקם ברחוב אלנבי 110, מזרחית למגדל שלום. הבניין עשוי מבטון, זכוכית, פלדה וזכוכית ויש לו חלונות ויטראז'. זהו אתר דתי בולט בתל-אביב ושוהים בו יהודים חרדים רבים.

אחת הקהילות היהודיות הגדולות בנווה פריצקי היא החבורתית נווה פריצקי, שהוקמה בשנת 1984. קהילת הוואראט היא קהילה צומחת ותוססת עם דגש על ההלכה היהודית ורוח פלורליסטית. בהבוראט יש שירותי ליל שישי, שירותי חג ואירועי צדקה. לקהילה יש גם סניף של קבוצת הנוער של תנועת ”נועם”, המציעה פעילויות שונות לילדים.

נקודת ציון שנייה בנווה פריצקי היא בית הכנסת בית דניאל ומרכז קהילתי, המשמש הן כמרכז קהילתי והן כבית כנסת. בית דניאל ממוקם בצפון העיר העתיקה מול פארק היירקון, בית דניאל הוא חלל השראה לישראלים מכל הרקעים. ערכי היסוד שלה הם תפילה, למידה וצדק חברתי. למרות שבית דניאל הוא מוסד חדש יחסית, הוא הפך למוסד תרבותי חשוב בעיר.

הרב הנכבד של ירושלים, הרב אברהם דוד לבוט, ארגן שיעורי ערב והרצאות שבת, והפיץ ספרים ועיתונים עבריים לקהילה. בנוסף לתפילה, ר' משה מגידס ארגן בעיר גם אירועים לילדים, כולל מקהלה יהודית.

פרטים נוספים: נווה פריצקי האתר: https://nevefrietzki.co.il/

(Visited 11 times, 1 visits today)

Shopping cart

close